[ Pobierz całość w formacie PDF ]

systematycznie na podstawie kryteriów uwzględniających zaplanowane
cele kształcenia, a w szczególności:
- prowadzenie konwersacji na tematy dotyczące zagadnień
zawodowych,
- komunikowanie siÄ™ z klientami,
- prowadzenie telefonicznych rozmów służbowych,
- prezentowanie oferty handlowej.
61
Ogólne kompetencje językowe powinny być oceniane na podstawie
wypowiedzi ustnych poprawnych pod względem leksykalnym
i gramatycznym.
W komunikowaniu się oceniamy: umiejętność zadawania pytań,
formułowania opinii, kulturę rozmowy.
Znajomość słownictwa zawodowego, sprawdzamy za pomocą testów
złożonych z zadań z luką i wielokrotnego wyboru.
Nagranie konwersacji kamerą video lub na magnetofonie umożliwi
uczniom dokonanie samooceny i doskonalenie sprawności językowych.
62
Jednostka modułowa 341[02].Z2.03
Wykorzystanie języka obcego w praktyce
gospodarczej
1. Szczegółowe cele kształcenia
W wyniku procesu kształcenia uczeń/słuchacz powinien umieć:
- sporządzić proste pisma urzędowe,
- odczytać i zredagować korespondencję w sprawach kadrowych,
- sporządzić dokumentację osobową,
- zredagować notatkę służbową, protokół,
- przygotować list motywacyjny, życiorys, podanie o pracę,
- sporządzić korespondencję w sprawach finansowych,
- sporządzić korespondencję w sprawach transportowych,
- zredagować reklamę towaru lub przedsięwzięcia.
2. Materiał nauczania
Postępowanie administracyjne.
Korespondencja handlowa.
Korespondencja osobowa.
Dokumentacja osobowa.
Notatka służbowa i protokół.
List motywacyjny, życiorys i podanie o pracę.
Korespondencja finansowa i transportowa.
Marketing i reklama.
3. wiczenia
" Analizowanie tekstów zródłowych.
" Dobieranie właściwego stylu pisma urzędowego.
" Stosowanie zwrotów używanych w pismach urzędowych.
" Odpowiadanie na pytania dotyczące treści i formy pisma urzędowego.
" Sporządzanie pism na podstawie odpowiednich wzorów.
" Samodzielne pisanie pism na zadany temat.
" SporzÄ…dzanie zapytania o ofertÄ™.
" Sporządzanie notatek służbowych i protokołów.
" Sporządzanie dowodów rozrachunkowych.
" Wypełnianie deklaracji celnej.
" Redagowanie reklamy towaru.
" Redagowanie listu motywacyjnego, podania o pracę, życiorysu.
63
4. Zrodki dydaktyczne
Wzory formularzy, pism i dokumentów służbowych.
Wzory ofert pracy, listów motywacyjnych i życiorysów zawodowych.
Zestaw ćwiczeń dla ucznia.
Zestaw foliogramów.
Czasopisma specjalistyczne.
Przykłady reklam.
5. Wskazania metodyczne do realizacji programu jednostki
Realizacja programu jednostki ma na celu doskonalenie sprawności
językowych ucznia. Zaproponowane w programie ćwiczenia zakładają
systematyczne nabywanie umiejętności sporządzania pism
i dokumentów służbowych. Układanie i redagowanie pism należy
poprzedzić analizowaniem wielu materiałów zródłowych o różnym
stopniu trudności. Zadania te można realizować w czasie indywidualnej
pracy uczniów lub w małych zespołach. Nauczyciel powinien stworzyć
warunki do efektywnej pracy oraz służyć uczniom pomocą i radą.
Po wykonaniu zadania uczniowie powinni mieć możliwość
zaprezentowania i przedyskutowania efektów swojej pracy na forum
grupy. Nauczyciel powinien motywować uczniów do rozwijania
zainteresowań językowych, wskazywać różne zródła wzbogacania
wiedzy i zwiększania samodzielności w posługiwaniu się językiem
obcym. Proponuje się następujące sposoby utrwalania wiedzy nabytej
na zajęciach:
- prowadzenie słowniczka poznanych wyrazów i zwrotów,
- prace domowe na tematy biznesowe prezentowane w obcojęzycznych
programach telewizji,
- nawiązywanie współpracy ze szkołami o podobnym profilu za granicą.
6. Propozycje metod sprawdzania i oceny osiągnięć
edukacyjnych ucznia
Sprawdzanie i ocenianie osiągnięć uczniów powinno odbywać się
systematycznie na podstawie kryteriów, które uwzględniają umiejętności
nabyte przez uczniów w czasie realizacji modułu: Język obcy zawodowy.
Do sprawdzania osiągnięć ucznia stosujemy następujące metody:
- sprawdziany ustne - w wypowiedziach ustnych oceniamy poprawność
i płynność wymowy, poprawność leksykalną i gramatyczną, zgodność
wypowiedzi z tematem.
- sprawdziany pisemne: opracowane przez uczniów teksty pism
i notatek służbowych, protokołów, scenariusze rozmów i prezentacji
oferty handlowej. W pracach pisemnych oceniamy poprawność
leksykalną i gramatyczną tekstu, zgodność z tematem oraz ortografię,
- testy osiągnięć ucznia z zdaniami wielokrotnego wyboru i z luką,
64
- obserwację aktywności ucznia w czasie ćwiczeń.
W końcowej ocenie osiągnięć uczniów, należy uwzględnić wyniki
wszystkich metod sprawdzania stosowanych przez nauczyciela.
65
Moduł 341[02].Z3
Zasoby ludzkie jednostki organizacyjnej
1. Cele kształcenia
W wyniku procesu kształcenia uczeń/słuchacz powinien umieć: [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • glaz.keep.pl